Danske Sømands- og Udlandskirker

250.000 danskere er bosat uden for Danmarks grænser, og 1 mio. er på rejse i udlandet hvert år. Men selv om de er langt væk, er de ikke alene. For 48 steder i verden er vi til stede.

Danske Sømands- og Udlandskirker blev stiftet 1. januar 2004 som følge af en fusion mellem Dansk Kirke i Udlandet og Dansk Sømandskirke i fremmede Havne. Vi betjener dermed både danske søfolk på arbejde og danskere enten bosat eller på rejse. Vi er folkekirke uden for Danmark, både når krisen rammer, og når glæden er størst.Det kan være Hanne på 67 år, der på sin rejse i Thailand bliver enke. Det kan være nyfødte Bastian, der skal døbes i Paris. Eller det kan være 24-årige Christian, der er ude at sejle for første gang, da hans morfar hjemme bliver alvorligt syg.

75% af vores indtægter kommer fra private bidrag. Vi er derfor afhængige af enhver donation, så vi kan fortsætte og udvikle vores arbejde over hele verden, hvor danskere færdes.

Periode 5: Forårstid, påske

Reg. nr. 4400, Kontonr. 4525210049