Agape

De færreste mennesker går igennem livet uden skrammer på krop og psyke. Agape ønsker at gå ind i svære følelser som skam, skyld, vrede, præstationsangst, sorg mv. sammen med det menneske, der kæmper, og at udruste menigheder og andre fællesskaber med solide redskaber til at udøve sjælesorg og andet diakonalt arbejde i fællesskaberne.

Kort sagt: Agape giver hjælp og inspiration til livet.

Agape er en folkekirkelig forening, der udøver og fremmer kirkeligt socialt arbejde.

Formålet er at hjælpe og inspirere mennesker til livet ved at tilbyde terapi, kurser, foredrag, retræter samt telefon- og brevkasserådgivning.
Agape ønsker dels at hjælpe og inspirere det enkelte menneske, dels at udruste fællesskaber til diakoni i praksis.

Det kristne livs- og menneskesyn er grundlaget for Agapes virke og aktiviteter. Agape ønsker, at værdierne nærvær, ærlighed og respekt skal gennemsyre alt arbejdet.

Agape har syv ansatte og omkring 200 frivillige. Landslederen hedder Annette Bach Vad og kan kontaktes på annette@agape.dk.

Læs mere om agape på agape.dk.

Indsamlinger til Agape går blandt andet til:

Gratis rådgivning for mennesker med en psykisk lidelse og pårørende gennem PsykTro-arbejdet:

• PsykTro-telefonlinjen. Linjen er åben hver aften på 24803022 i tidsrummet 19-21
  • Brevkassemodulet på agape.dk/psyktro
  • Online vidensbank på agape.dk/psyktro

Gratis rådgivning til par gennem Agape Parvis-arbejdet:

• Parvis-telefonlinjen. Linjen er åben hver mandag aften på 24254022 i tidsrummet 19-22.
  • Brevkassemodulet på agape.dk/parvis.
  • Online vidensbank med inspiration til parforholdet på agape.dk/parvis.

Enhver gave til arbejdet modtages med stor TAK!

Periode 6: Trinitatis I: Sommertid

MobilePay: 94907