Areopagos

Mange mennesker søger efter ”noget, der er større end dem selv” og nogle leder efter svarene på alternative messer og i østlige religioner. Areopagos vil gerne præsentere den kristne tro og give vejledning til at praktisere den i hverdagen.

Areopagos er en kristen organisation, som ønsker at dele evangeliet i en multireligiøs verden. Vi arbejder med religionsdialog, samtidsreligiøsitet og kristen trospraksis. Vi ønsker at vise åndeligt nysgerrige i Danmark, Norge og Kina hen til Kristus. Areopagos har arbejdet i Kina i næsten 100 år, og derfor har vi særligt fokus på østligt inspirerede traditioner og strømninger. Vi deltager på en række alternative messer, hvor vi gennem respektfuld og fordomsfri dialog præsenterer kristen trospraksis.

Åndeligt nysgerrige: En tredjedel af danskerne tror på en eller anden form for åndelig kraft i verden, som de ikke definerer som en personificeret Gud (Den store danske værdiundersøgelse). De tror, der findes mere mellem himmel og jord, og de er nysgerrige på at finde ud af, hvad det er. Areopagos ønsker at møde disse åndeligt nysgerrige mennesker, der hvor de er. At leje og indrette stande på alternative messer er dyrt, men en forudsætning for, at vi kan være til stede og tilbyde at bede for disse mennesker, lytte til deres troshistorier og dele vores egen viden om og erfaring med at følge Kristus.

Periode 8: Efterårstid, allehelgen

Reg. nr. 7640, Kontonr. 1087937