Blå Kors Danmark

Blå Kors Danmark skaber nye muligheder for mennesker. Blå Kors hjælper børn og unge, der vokser op i hjem med alkohol- og stofmisbrug og hjælper unge og voksne ud af misbrug og hjemløshed og tilbage til livet. Blå Kors hjælper dem, der kæmper med misbrug – og deres familie. Blå Kors hjælper fattige, ensomme og psykisk sårbare.

Blå Kors Danmark er en kristen social hjælpeorganisation, der bygger på et kristent livs- og menneskesyn.

Vi har botilbud, behandling for hash- og alkoholmisbrug, væresteder, pensionater, nødherberger, familienetværk, sommer- og julelejre, telefonrådgivning, børnehuse m.m.

Blå Kors har også TUBA, der tilbyder terapi og rådgivning til unge, der er vokset op med forældre, der drikker.

Børn og unge: Blå Kors arrangerer sommer- og julelejre for udsatte børn. Derudover har Blå Kors seks Barnets Blå Hus-afdelinger, hvor børn fra familier med alkohol- og stofmisbrug kan få hjælp. Blå Kors har i samarbejde med lokale kirker 15 familienetværk, hvor udsatte familier får hjælp og fællesskab.

Hjemløse: Vi driver nødherberg om vinteren, væresteder, pensionater, herberger og morgenmadscafe.

Misbrugsbehandling: Vi hjælper mennesker ud af alkohol- og stofmisbrug, og vi hjælper mennesker, der har taget fysisk og psykisk skade af mange års misbrug.

Oplysning: Et er at hjælpe de, der har et misbrug, men det allerbedste er at forebygge, at flere udvikler afhængighed. Derfor er oplysning også en vigtig opgave for Blå Kors.

Periode 2: Jul og nytår

MobilePay: 90870