Brødremenighedens Danske Mission

BDM ønsker at drive holistisk mission i Tanzania, DR Congo, Burundi og Albanien. Det indebærer, at vi både vil afhjælpe den åndelige og den menneskelige nød, der findes. Den støtte, vi får, er afgørende for, hvor langt vi når!

BDMs formål er dobbelt: At forkynde evangeliet ude i verden, og at skabe forståelse i Danmark for kirkens forpligtelse til diakoni og mission. BDM har fokus på Guds mission i verden. Bliv en del af missionen!

I DR Congo og Burundi er Brødrekirken ny og svag. Borgerkrige har hærget landene hvilket betød, at mange flygtede til Tanzania. Kirken består i udpræget grad af hjemvendte flygtninge fra Tanzania. Udfordringerne i forhold til Islam er mærkbare og meget udfordrende. Unge mennesker bliver lokket til at konvertere til Islam gennem ægteskab. Fristelsen til prostitution er stor. Derfor er der et stort behov for, at der bliver tilført hjælp udefra, såvel økonomisk hjælp som hjælp til at styrke den undervisende og evangeliserende indsats i kirken, fx gennem afholdelse af seminarer.

BDM yder desuden en stor diakonal indsats, fx gennem byggeri af skoler, børnehjem og helsekliniker, ligesom der afholdes seminarer for præster og evangelister. De har brug for vores hjælp!

Periode 4: Fastetid og passionstid

Reg. nr. 0994, Kontonr. 4672131928