Danmarks Kirkelige Mediecenter

Tusindvis af børn kender tøjdyret Snapper fra Sigurd fortæller Bibelhistorier. Hjælp os med at udvikle universet, som kirker kan bruge til at nå børn og deres familier.

Danmarks Kirkelige Mediecenter står bag en række projekter til børn og familier som ”Sigurd fortæller Bibelhistorier” og ”Snapperklubben”. Derudover hjælper DKM kirker, store og små sociale, diakonale og værdibaserede organisationer, foreninger og enkeltpersoner med at kommunikere det, de tror på og brænder for.

Tøjdyret Snapper er et kendt ansigt hos børnefamilierne. Gennem Sigurd fortæller Bibelhistorier og Snapperklubben.dk har Snapper allerede været i kontakt med tusindvis af børn. Det vil vi gerne udnytte til at give kirkerne inspiration, viden og redskaber til at opbygge og understøtte relationen mellem børnefamilierne og kirken og arbejdet med at formidle kirke og kristendom til børn og familier. Projektet består af 3 dele: 1) 10 dvd-programmer som gave til alle sogne og kirkelige børne- og ungdomsorganisationer. I programmerne går Snapper på opdagelse i hverdagens kirke og kristendom. 2) De gode historier: Deling og videreudvikling af gode ideer og erfaringer med det formål at inspirere og give et skulderklap til de mange, der arbejder seriøst med børn, familier og kirke. 3) Et forskningsprojekt i samarbejde med Aarhus Universitet om, hvordan børnefamilier bruger kirke og kristendom.

Periode 8: Efterårstid, allehelgen

Reg. nr. 0758, Kontonr. 3233319898