Danmission

Med jeres støtte kan Danmission styrke kirker, bekæmpe fattigdom og skabe dialog mellem mennesker af forskellig tro i Afrika, Asien og Mellemøsten.

Danmission er en selvstændig organisation forankret i folkekirken. Vores mission er at styrke den globale kirke, skabe fred og forståelse gennem dialog og bekæmpe fattigdom for mennesker i Afrika, Asien og Mellemøsten. Danmission historie går tilbage til 1821. Vi har i dag 55 ansatte, flere end 8000 engagerede frivillige over hele landet samt en årlig omsætning på 50 millioner koner. Arbejdet støttes af staten, men drives hovedsageligt for privat indsamlede midler og overskud fra Danmissions genbrugsbutikker.

Vi hører meget om de kristnes situation i Mellemøsten. Danmissions partnere i bl.a. Egypten har sagt, at de kristnes fremtid i Mellemøsten først og fremmest afhænger af, om de kan leve fredeligt sammen med deres muslimske naboer. Danmissions partnere beder om hjælp til at skabe gode forbindelser til de muslimske naboer, hvilket Danmission gør gennem dialogarbejde. Her opstår venskaber og fællesskaber, hvor kristne, moderate muslimer og ateister arbejder for et inkluderende samfund. Det fører til den bedste løsning for de kristne: at de kan leve i fred med deres naboer i de lande, som altid har været deres fædreland.

Periode 7: Trinitatis II: Høst

Giro 600-0398