Danske Kirkers Råd

Danske Kirkers Råd samler kirker til dialog og samarbejde.

Danske Kirkers Råd er et nationalt råd af kristne kirker og organisationer i Danmark. Her samles ledere af de mange forskellige kristne kirkesamfund, menigheder og organisationer i Danmark til samtale, dialog og samarbejde. Danske Kirkers Råd er med 16 kirker og 41 kirkelige organisationer og mellemkirkelige stiftsudvalg den bredeste og største økumeniske organisation i Danmark.

I Danske Kirkers Råd deltager hver kirke og organisation med sin særlige identitet, erfaring og prioriteter i en fælles søgen efter kristen enhed. Danske Kirkers Råd giver kirkerne og organisationerne mulighed for at bygge relationer, dele erfaringer og diskutere diakoni, mission og teologi. Danske Kirkers Råd er en ressource for kirkerne og de kirkelige organisationer. Samtidig støttes kirkerne til at være en ressource for hinanden og giver mulighed for at udtale sig med en fælles stemme. Danske Kirkedage, Frihed og Lige Vilkår, Økumenisk Dialog og Dannelse og Grøn Kirke er blot nogle af de arbejdsområder, som Danske Kirkers Råd er involveret i. Ved at støtte Danske Kirkers Råd, støtter man økumenisk arbejde i Danmark. Vi siger tak for hver en gave.

Periode 5: Forårstid, påske

Arbejdernes Landsbank