Dansk Oase

Kirken er sendt til verden for at bringe håb. Det håb bærer DanskOase med på gennem vores diakonale vision om, at demonstrere Guds kærlighed gennem barmhjertige handlinger og konkret livshjælp til udsatte mennesker her i vores verden.

DanskOase er en kirkelig netværksorganisation med samme trosgrundlag som folkekirken. Vi arbejder for at se levende fællesskaber, hvor mennesker kan møde Gud, rundt om i hele vores land. Vi arrangerer inspirerende konferencer, opbygger kirkelige netværk og tilbyder og synliggøre relevante ressourcer. DanskOase opfatter sig selv som et åbent og inspirerende forum for alle, der interesserer sig for kirkens fornyelse, udrustning og mission.

Kirkens indsamling støtter DanskOases diakonale arbejde over hele landet. Særligt støtter indsamlingen en række socialt udsatte familiers deltagelse på årets kirkelige festival: SommerOase. Festivalens fokus er fællesskab, undervisning og forkyndelse, hvor især hjertet for børne- og ungeprogrammerne giver familier med alle alderstrin gode muligheder for at nyde tiden sammen. Her får de pressede familier et pusterum i mødet med mennesker og Gud. Projektet afvikles i samarbejde med lokale menigheder, som både før, under og efter SommerOase er i kontakt med de deltagende familier. På den måde får familierne, ud over en stor oplevelse og et tiltrængt pusterum, muligheden for at blive en del af et større netværk, som også efter ferien kan være til støtte og opmuntring i hverdagen.

Periode 6: Trinitatis I: Sommertid

Giro 735-2980