Den danske Israelsmission

Israelsmissionen eksisterer for at give jøder verden over en mulighed for at forholde sig til, hvem Jesus er.

Under 1 procent af den jødiske befolkning verden over tror på Jesus. Vi har eksisteret i over 100 år med det formål at give det bedste tilbage til den jødiske folk. Vi bekæmper antisemitisme, støtter forsoning i Mellemøsten og skaber stærke fællesskaber, hvor jøder og andre mennesker kan blive mødt af Jesus.

Kirkens indsamling støtter Den Danske Kirke i Jerusalem, hvor den danske præst David Serner arbejder. Når jøder, ateister, muslimer, danskere og arabere kommer til Den Danske Kirke, får de mulighed for at lære mere om Jesus og troen på ham. I støtter en kirke, der giver håbet videre – midt i Jerusalem.

Dryp fra Den Danske Kirke:

”Som dansk kirke har vi en indgang til både danskere og danske jøder i Israel. Det er en unik mulighed, vi ikke kan få andre steder i verden. En mulighed for at elske jøderne, som de er, ligesom vi kan være til stede for en mangfoldighed af baggrunde hernede.”

David Serner, præst i Den Danske Kirke

”Gennem Den Danske Kirke har vi været til stede i Jerusalem over mange år. Det skaber en stabilitet og relation der gør, at vi på en særlig måde får mulighed for at række Guds kærlighed ud til mennesker.”

Henriette Engberg, tidligere kirkevolontør i Den Danske Kirke

Periode 5: Forårstid, påske