Evangelisk Luthersk Missionsforening

Evangelisk Luthersk Missionsforbund

Støt kirkeplantning og kristent studenterarbejde i Perus 5. største by Piura.

ELM er en fri missionsforening med grundlag i Folkekirkens bekendelse. Vi tror på Gud som en levende realitet, og at Bibelen er Guds ord til mennesker i dag. Ordene fra trosbekendelsen om, tilgivelse fra synd og evigt liv er det budskab, vi ønsker at formidle i arbejdet i Danmark og i Peru. I Danmark afholder ELM møder og lejre for børn, unge og voksne, som tilbyder undervisning i den kristne tro, og giver mulighed for fællesskab med andre kristne. Der er desuden en række cafétilbud for især ældre. ELM's arbejde bygger på en stor indsats, både økonomisk og praktisk fra en lang række frivillige.

ELM samarbejder med en ung luthersk kirke i det nordlige Peru. Kirken møder mennesker med budskabet om frelse ved tro alene som alternativ til den blandingsreligion og overtro, som præger området. Kirken og ELM arbejder i fællesskab på at grundlægge en luthersk kirke i byen Piura, hvor der ikke findes nogen luthersk kirke, og hvor antallet af evangeliske kristne kun er ca. 2%. Pengene går til at ELM kan udsende missionærer og volontører, som skaber kontakter til mennesker for at invitere dem med i den nye menighed. Kirken driver en cafe med henblik på dette.

Periode 7: Trinitatis II: Høst

Reg. nr. 4720, Kontonr. 4720934477