Folkekirkens mellemkirkelige Råd

Folkekirkens mellemkirkelige Råd varetager folkekirkens officielle kontakter til andre kirker i ind- og udland. Ved at indsamle til projekter her gives FRA kirke TIL kirke.

Folkekirkens mellemkirkelige Råd er en del af folkekirken. Rådet tager sig af folkekirkens kontakter til andre kristne kirker og kirkesamfund i Danmark og i udlandet. Blandt andet tager Rådet stilling til folkekirkens medlemskab af nationale og internationale kirkelige organisationer. I Rådet sidder repræsentanter fra folkekirkens 10 stifter, en repræsentant for Kirken i Grønland samt to af folkekirkens biskopper. Rådet har sekretariat i København.

I 2022 går den fælles mellemkirkelige indsamling til de lutherske kirker i Ukraine og i Ukraines nabolande, Rumænien, Ungarn, Polen og Slovakiet. Kirkerne yder en stor indsats for at hjælpe ukrainske flygtninge med at anskaffe førstehjælpskasser, almene nødvendigheder, husly, grundlæggende lægehjælp, sjælesorg og psykosocial støtte. Dette kan man læse meget mere om på linket, hvor man også kan støtte.

Periode 7: Trinitatis II: Høst

Reg. nr. 2191, Kontonr. 0721 595 714 (Mærk "Kollekt")

www.interchurch.dk

Folkekirkens mellemkirkelige Råd