Kirkefondet

Kirkefondet er en uafhængig kirkelig organisation, der hjælper med at skabe liv og vækst i menighederne.

Kirkefondet opstod i København i 1890. Formålet var at gøre kirken nærværende og vedkommende for mennesker i storbyen ved at bygge kirker, opbygge menighedsliv og ansætte præster i den hastigt voksende by. I dag arbejder Kirkefondet i hele landet, og formålet er at skabe liv og vækst i folkekirkens menigheder og fremme mulighederne for at gå nye veje i den kristne forkyndelse. I dag "bygges" kirkerne ikke ved indsamlinger til mursten, men ved at sætte fokus på nye muligheder for at formidle kirkens budskab, og nye muligheder for at bruge kirken, så den giver svar på nogle af de spørgsmål, der rejses i dag.

Til Kirkefondets generelle arbejde med at hjælpe menighederne med liv og vækst.

Periode 5: Forårstid, påske

MobilePay: 11159