Kirkens Korshær

Skaber gode øjeblikke for udsatte, fattige og ensomme mennesker i Danmark. På vores varmestuer, herberg og mange andre tilbud landet over tilbyder vi et sted at være, et varmt bad, et måltid mad. Basale ting, alle mennesker har brug for.

Kirkens Korshær er 400 ansatte og 9.000 frivillige, som blandt andet driver varmestuer, herberger og genbrugsbutikker med glæde. Vores arbejde er baseret på det kristne menneskesyn og støttes af stat og kommuner, men finansieres grundlæggende af private midler, doneret af mennesker, som tror på den store værdi af de små, gode øjeblikke. Yderligere information: tenna.k@kirkenskorshaer.dk

Indsamlede midler går til at vores hjælpearbejde på varmestuer landet over. Et måltid mad, et bad og et rent sæt tøj, er den nødhjælp, der giver mod på at klare dagen, og skaber mulighed for at træde ind i fællesskabet. Udover dette daglige, langstrakte arbejde, bliver bidragene brugt til fx familiestøttende arbejde, hvor fattige børnefamilier kan komme til fællesspisning, få sunde madpakker til børnenes skoledag eller modtage julehjælp. Vi arrangerer også ture og ferielejre for både børnefamilier og brugere på varmestuerne, der alle kan have brug for et pusterum i en ellers hård og kaotisk hverdag.

Periode 2: Jul og nytår

Giro 540-1429,