Sankt Lukas Stiftelsen

Hjælp os med at hjælpe og støtte det trængte medmenneske og indgyde det styrke til at kunne hjælpe sig selv.

Diakonissehuset Sankt Lukas Stiftelsen er stiftet omkring et levende og engageret diakonifællesskab, drevet af ønsket om at udøve næstekærlighed og omsorg for det nødstedte menneske. Stiftelsen er i sit arbejde med Institutionsdiakoni forpligtet på det kristne livs- og menneskesyn, som tillægger det enkelte menneske et enestående værd. I arbejdet med at yde omsorg for mennesker i alle aldre og livssituationer, møder vi enhver oprigtigt med respekt og værdighed og indbyder mennesker til medleven og medansvar.

Stiftelsen blev oprettet i 1900 og hører hjemme i Folkekirkens diakoni. Med en lang tradition for pionerarbejde inden for omsorgsområdet, er det vores erfaring, at der fortsat er behov for aktiv hjælp til samfundets svageste grupper. Tanken og hjertet for det enkelte menneske er bærende for vore mange engagerede medarbejdere og frivillige, der gennem arbejdet inden for Institutionsdiakonien bidrager til udvikling af vores hovedopgaver, som for indeværende er:

- Diakonifællesskab og kirke, Lindely ældrehjem: aflastning/rekreation og plejeboliger

- Hospice og Udgående Hospice Team: omsorg og pleje af alvorligt syge og døende

- Rådgivningstjeneste: samtaler individuelle/ par/familie

- Mødestedet: samvær /aktiviteter for alle på pension/ overførselsindkomst

- Bofællesskabet Rosenly: kriseramte mødre med børn med etnisk baggrund

- Refugium Smidstrup Strand og kirke, og Lundegård: Integreret daginstitution.

Periode 6: Trinitatis I: Sommertid

www.sanktlukas.dk