Y's Men Region Danmark

Y's Men Region i Danmark

Y´s Men er mennesker, der vil bruges og som ønsker at være med i et forpligtende kristent fællesskab. De fleste medlemmer har baggrund i den danske folkekirke, KFUM og KFUK, FDF, KFUM-Spejdere m.fl. og vil gerne være med til at gøre en forskel.

Y’s Men er et aktivt, åbent og kristent baseret fællesskab, der gør en forskel for andre, hinanden og den enkelte. Vores overordnede formål er at bidrage til en bedre verden. Det gør vi bl.a. ved at støtte lokalt, nationalt og internationalt. Støtte fra Y’s Men kan både være økonomisk og i form af hjælpende hænder.

I 2023-24 støtter vi to projekter for børn. Et projekt, der sigter på at udvikle undervisnings- og aktivitetsmateriale om ensomhed og fællesskab for børn i indskolingsalderen. Det udføres af Danmarks Kirkelige Mediecenter i et samarbejde med bl.a. Røde Kors. Et andet projekt går ud på at støtte KFUM-spejderne i deres bestræbelser på at etablere spejdergrupper ved skoler i det nordøstlige Namibia. Al modtaget støtte vil blive ligeligt fordelt på disse to projekter.

Periode 3: Vintertid, helligtrekonger

Reg. nr. 0994, Kontonr. 311 3922 Mrk. 7710