Folkekirkens Mission

Gaver til Folkekirkens Mission (FKM) arbejder både lokalt og globalt. Den danske folkekirke har behov for selv at udvikle sin egen mission samtidig med at den støtter global mission.

Folkekirkens Mission (FKM) er en arbejdsgruppe i Folkekirkens Mellemkirklige Råd og således en del af den folkekirkelige struktur. Her arbejdes for at udfolde forståelse af mission som en naturlig dimension i folkekirkemenigheders lokale fokus samt for deltagelse i kirkens globale missionsindsats. FKM arbejder sammen med stiftsudvalg og provstikomiteer for mission og religionsmøde i landets 10 stifter, og i tæt partnerskab med internationale missionsselskaber: Danmisison, Mission Afrika, Israelsmission, Promissio, Brødremenighedens Danske Mission og Areopagos.

Gaver til FKM bliver - efter gammel sædvane - fordelt til de missionsselskaber, som er medlem af FKM. Midlerne anvendes bredt til det nationale og internationale missionsarbejde, som disse organisationer i årtier har udført som en del af folkekirken: evangelisering, undervisning, støtte til kirker, diakoni og udviklingsarbejde. Et meget stort frivilligt engagement i disse organisationer og samarbejdskirker bidrager til, at pengene når langt og når ud, hvor der er størst behov.

Periode 7: Trinitatis II: Høst

www.folkekirkensmission.dk